Telefon: 0224 220 84 24
  • Genel olarak standart bedenlere odaklanan giyim markaları, milyarlarca dolar değerindeki büyük beden pazarını göz ardı ediyorlar.
  • ABD Nüfus İdaresi’nin yaptığı Amerikan Topluluğu Araştırması’na göre, ABD’deki kadınların yarısından fazlasının bedeni 44 ve üzerinde. Buna karşılık 2016 yılı verilerine göre, 44 beden ve üzerinde olan 1.000 Amerikan kadını başına var olan büyük beden giyim mağazalarının oranı sadece 0,03.
  • Coresight Research, büyük beden pazarının da içinde yer aldığı global uyarlanabilir giyim pazarının bu yıl içerisinde 278,2 milyar dolara ulaşacağını ve 2022 itibarıyla da bu rakamın 325,8 milyar dolar olacağını tahmin ediyor.
  • İlgili Yazı: Spor Giyim Savaşları: Nike vs Adidas

Giyim markalarının yayımladıkları reklamları bir düşünün. Bu reklamlarda genel olarak fit bir vücuda sahip olan güzel kadınlar ve aynı şekilde yakışıklı erkekler kıyafetleri sergilerler. Ancak gerçekten bu markaların müşterilerinin kaçta kaçı böyle bir profile sahiptir? Tabii ki çok azı… Gerçek hayatta birçok insan, bu reklamlardaki gibi bir vücuda sahip değildir. Yine de bu durum, bu kıyafetlerin onlara olmayacağı ya da üzerlerinde kötü duracağı anlamına gelmez. Ancak bir kesim hariç: Büyük beden giyenler.

Çoğu ana akım giyim markası, büyük beden kıyafetler satışa sunmaz. Genellikle sadece büyük beden üretim yapan belli markalar bu alandaki ihtiyacı karşılamaya çalışırlar. Ancak rakamlar, büyük giyim markalarının bu segmenti es geçmesinin çok büyük bir hata olduğuna işaret ediyorlar.

2016 Yılında, ABD’de, 44 Beden ve Üzerindeki 1.000 Kadın Başına Düşen Büyük Beden Giyim Mağazası Oranı ve Standart Bedendeki 1.000 Kadın Başına Düşen Giyim Mağazası Oranı

ABD Nüfus İdaresi’nin yaptığı Amerikan Topluluğu Araştırması’na göre, ABD’deki kadınların yarısından fazlasının bedeni 44 ve üzerinde. Bununla birlikte 2016 yılı verilerine göre, 44 beden ve üzerinde olan 1.000 Amerikan kadını başına var olan büyük beden giyim mağazalarının oranı sadece 0,03. Buna karşılık büyük beden haricinde kalan 1.000 Amerikan kadını başına var olan giyim mağazalarının oranı ise 1,67. Ayrıca yine 2016 yılı verilerine göre, büyük beden giyim mağazalarının yetersizliğinden dolayı, ABD kadın giyim pazarının %20 ila %32 arasında kalan bir kısmı yetersiz hizmet alıyor.

2016 Yılında, ABD’deki Büyük Beden Giyen Kadınların Oranı ve Büyük Beden Kıyafet Satışlarının Oranı

Tüm bunlara rağmen, giyim endüstrisi de yavaş yavaş bu alandaki açığın farkına varıyor. Forbes’un bu konuyla ilgili olarak paylaştığı habere göre, ABD’nin en büyük ikinci perakende şirketi olan Target ve Amazon‘un bünyesinde bulunan Zappos, müşterilerine uyarlanabilir ayakkabı ve kıyafet sunarak bu yükselen trendin ön saflarında yer alıyorlar. Bununla birlikte tasarımcı Slick Chicks, tüm vücut tiplerine uyan ve bağlaması kolay kadın iç çamaşırı üretiyor ve online perakende şirketi Fashion Nova ise ayrı bir büyük beden bölümü yerine, tek bir tıklama ile daha geniş bir beden çeşitliliği sunuyor.

Bugüne kadar yeterince hizmet verilmemiş kişileri hedefleyen, büyük beden ve uyarlanabilir tasarımları kapsayan niş pazarlar, her geçen gün hızla büyüyor. Coresight Research isimli araştırma şirketi, büyük beden pazarının da içinde yer aldığı global uyarlanabilir giyim pazarının bu yıl içerisinde 278,2 milyar dolara ulaşacağını ve 2022 itibarıyla da bu rakamın 325,8 milyar dolar olacağını tahmin ediyor.

 

Serdar Altan

https://pazarlamasyon.com/is-dunyasi/giyim-sektorunun-onemsemedigi-milyarlarca-dolarlik-pazar-buyuk-beden/